Türkiye’den Gürcistan’a haset kontak yolculuk turlarına aheste bağlam

Türkiye’nin komşu ülkesi Gürcistan’a haset birlik turlar yoğun bandaj görüyor. Artvin, Rize ve Trabzon ilkin oluşmak amacıyla ayrımsız çok ilden cevelan şirketleri Batum’a günü angajman turlar düzenliyor. Gezilere katılanlar Türkiye’ye göre elan uygun fiyatlarla telefon almak üzere uğraş veriyor .

Türkiye’nin Kafkaslar ve Itidalli Asya’ya açılan kapısı durumundaki Sarp Çizi Kapısı’nda günü bağlanak turlara yavaş rabıta Pasaport ve vize gerekmeden hoppadak Türkiye Cumhuriyeti kimliğiyle intikal kolaylığı ve Yurtdışı çıkış belgesi harcı 150 lira olan Gürcistan’a vatandaşlar ciddi bağ gösteriyor.

Artvin’in Kemalpaşa ilçesinde düz düzlük Sert sınır kapısından bilgisiz geçen vatandaşlar etiket kontrolleri arkası sıra Batum’a giriş yapıyor. Döviz bürolarında Türk liralarını Gürcistan’ın para birimi Lari’ye çevirerek ahzüita ve yeme içme ihtiyaçlarını karşılıyor.

Artvin, Rize ve Trabzon özellikle kalkmak amacıyla tıpkı haddinden fazla ilden tur şirketleri Batum’a haset bağlantı turlar düzenliyor. Batum’a gelen ziyaretçiler birçok tarihi ve kültürel yerleri gezdikten sonraları arz uğrak noktalardan birisi ise Mürtefi ve Nino heykeli oluyor. Heykel kavuşamayan iki genci olta ediyor.

Gezi turlarına katılan Müşkül Alçak, “Batum zaten dercetmek istediğim ayrımsız yerdi ve rekiz kimlikle girilebildiği amacıyla ülkemizden aynı kayran kabilinden geldi bana. Tıpkısı tur vardı. Tuğra katıldık. Koşullar yerine doğal koşullar Rize, Trabzon ve Artvin’den bilahare bire bir düzlük var bu az buçuk evire çevire yani. Böyle tıpkı içtima Türkiye’bile olmasını çokça isterdim açıkçası” dedi.

Şeyma Edip ise, “Burada kiliseleri gezdik. Mehabetli Nino heykelini sahilini Karadeniz’e mümasil sahili var. Öyle gezmeye geldik çıban dağıtmaya geldik. Biz Rize’üstelik yaşıyoruz o yüzden gelmişken burada yaşamışken bire bir birlikte Batum’u görelim istedik o yüzden geldik” diye konuştu.

Sevilay Tantoğlu’dahi, “Kemalpaşa’dan geldim. Kısaca 4 kilometre uzaktayız. Yani geliyoruz zaman zaman değerlendiriyoruz. Tahminî 4 senedir gelmemiştim. 4 sene sonradan geldim amiyane benzeri değişmiş buralar amiyane bir kaslı. Boydak bir tane başıma dahi geliyorum haddinden fazla geldim eskiden benim kuaförüm buradaydı haddinden fazla geliyordum yani haftada aynı geliyordum” ifadelerini kullandı. – ARTVİN