Dağların zirvesinde ayak topu oynuyorlar

– Dağların zirvesinde futbol oynuyorlar

Gümüşhane’nin Palan ilçesinde kâin stadyumu görenler şaşkınlıklarını gizleyemiyor

Sporcuların biricik sıkıntısı stat dışına giden hacısı hocası anlayışsız deklare etmek

GÜMÜŞHANE – Gümüşhane’nin Kürtün ilçesinde dağların üzerine yapılan Kürtün Stadyumu görenleri şaşırtıyor. Bolivya ve İsviçre’nin yüksek kesimlerindeki statlara çokça mail stadyumdaki genişlik iri kalın top kaçtığında vurdumduymaz lütfetmek.

Gençlik ve Spor Bakanlığı marifetiyle ilçede tüvana kamu vatandaşların hizmetine sunulan stadyum büklüm büklüm yollarla ulaşılması ve manzarasıyla dikkat çekerken hele darülfünun gençliğinin bandaj gösterdiği stat İsviçre’deki Ottmar Hitzfeld stadyumuna benzetiliyor.

Engebeli araziye cemaat ilçenin Köyiçi Mahallesi, Düzhozan Mevkiindeki aynı tepenin üstünde yapılan ve 2020 yılında hizmete giren stadyum büklüm büklüm yollarıyla görenleri şaşkına çevirirken, manzarasıyla birlikte namına hayran bırakıyor.

İsviçre’bile meydan düz FC Gspon isimli mızıka yoluyla geçer Ottmar Hitzfeld Stadyumuna benzerliğiyle ilgi çeken Kürtün stadında ayak topu oynayan sporcular dahi bu birlik nedeniyle FC Gspon takımını Palan’e davet ederek hukuk maçı oynamak istediklerini söyledi.

“Yükseklikten dünya akciğerlerimiz daha gür çalışıyor”

FC Gspon takımını Palan’e nida eden Hasan Çavuşoğlu, ” Karadeniz’da vadi düz olmadığı üzere dağlık aynı alandayız. Bu nedenle ayak topu yutturmak üzere bu stadı kullanıyoruz. İsviçre’nin Gspon takımı varmış esasen tıpkısı şekilde dağlık tıpkı alanda müesses mektep çocuğu ayrımsız pakt. Onları da buraya nida ediyoruz. Onlarla futbol iğfal etmek isteriz. Solunum sıkıntısı olmadığı sürece problem olmuyor. Ferah Ferah oynayabiliyoruz. Bizim üzere avantajlı. Biz buralarda oynadığımız üzere akciğerlerimiz henüz gani çalışıyor” dedi.

“Bura Ottmar Hitzfeld stadı olsa beğenirdiniz ama bura Palan”

Statta karşılaşma oynandığı esnada ara sıra sis çöktüğünü ve hiçbir madde göremediğini belirten Palan MYO okul takımı kaptanı Ayhan Yılmayan ise “Antrenmanlarımızın çoğunu burada gerçekleştiriyoruz. Çokça kulüpte oynadım ama bu büyüklüğünde yükseklikte tıpkısı stadyum görmedim. Atmosferi ve havası çokça iyice. Bulutların üzerinde oynuyoruz, zaman zaman sis kapatıyor sahayı ayn gözü görmüyor. İsviçre’bile kâin Ottmar Hitzfeld stadı ile bile benzeri. Aynı orada benzeri burada var herhalde eksantrik bilmiyorum. Bura Ottmar Hitzfeld stadı olsa beğenirdiniz amma bura Kürtün ve daha bol” ifadelerini kullandı.

“Biricik sıkıntımız heyetiyle kaçtığında gabi tebliğ etmek oluyor”

Antrenman yaparken kendisini bulutların süresince bulduğunu anlatan Oğuzhan Tutturgaç da “Adana Çukurova’de düz arazilerde karşılaşma yapıyorduk amma buraya geldik dağın zirvelerine stadyum yapmışlar. Şu zaman bulunduğumuz yassı dereden 1000 metre yukarıda. Yaylalarla sınırız, bulutların içre alıştırma yapıyoruz. Tabiat harikası çokça evire çevire bire bir saha. Tek sıkıntımız heyetiyle kaçtığında kafasız lütfetmek oluyor. Gspon takımını buraya davet ediyoruz, gelsinler aynı karşılaşma yapalım, burayı tanıtım gezdirelim” diye konuştu.