Dünyayı bisikletle gezen iki belde bilim adamı Munzur Vadisi’nde doğal yaşamı araştırdı

Almanya’dan bisikletleriyle yola çıkan iki kasaba bilgin, Tunceli’deki Munzur Vadisi Milli Parkı’nda natürel yaşamı inceledi.

Slovak Hanna Öllös ve Alman Jonas Sommer, ekosistemin önemine aksan ayırmak amacıyla kestirmece 6 kamer ilk bisikletleriyle yolculuk yapmaya değişmeyen verdi.

Almanya’nın Frankfurt kentinden Singapur’a akla yatkın yola sâdır iki ekolojist (kasaba âlim), Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı geçerek Türkiye’ye geldi.

Bisikletle İstanbul ilkin girmek için İzmit, Ankara, Adana, Hatay’a revan iki yâren, Adıyaman gezilerinin ardından Tunceli’ye ulaştı.

Kentte faal doğa fotoğrafçısı Hüseyin Çelimsiz ve Misyon Müsaade tarafından karşılanan iki kasaba bilim adamı, ayrımsız süre dinlendikten sonraları Munzur Vadisi Milli Parkı’nı müzakere etti.

Munzur Vadisi’nde doğal yaşamı inceleyip fotoğrafladılar

Yaklaşık 42 bin hektar alandan oluşan milli parkı gezen iki kasaba bilgin, yaptıkları araştırmalar sırasında melez keçilerini ve endemik çiçek türlerini fotoğrafladı.

Çevre bilimciler, buradaki ziyaretlerinin ardından Erzincan, Gümüşhane ve Trabzon rotasında akım edecek.

Hanna Öllös, AA muhabirine, doğanın korunması ve biyoçeşitliliği icat etmek üzere ülkeleri gezmeye karar verdiğini söyledi.

Bisikletle yolculuk ederek doğayı henüz mebzul tanıdığını anlatım fail Öllös, “Almanya’dan ayaklık çevirmeye başladık. Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı gezdikten sonradan Türkiye’ye geldik. Bütün bu ülkelerde doğa korumacılar ile buluştuk. Altmıştan çok eş ve aranjman merkeziyle görüştük. Yerel seviyede natür koruma ve bununla ilişik endişeler ve konular üzerine yoğunlaştık.” dedi.

“Haddinden Fazla endemik bitki gördük”

Öllös, Tunceli’üstelik üstelik Munzur Vadisi Milli Parkı’nı seyran fırsatı bulduklarını ve doğaya hayran kaldığını dile getirdi.

Milli parkın, biyolojik skala açısından haddinden fazla varlıklı olduğuna bel fail Öllös, “Elden bu bölgede dallı güllü ve bambaşka bölgelerde göremeyeceğimiz çokça endemik nebat gördük. Milli parkta akarsuların vadilerde pekâlâ aktığını ve vadilerdeki seçme bölümde manzaranın elbette değiştiğini gözlemledik. Bura bizi haddinden fazla şaşırttı ve bu manzarayı elan aşkın keşfedip deneyimlemek için sabırsızlanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Jonas Sommer dahi arkadaşı Hanna Öllös ile doğanın korunması üzerine Avrupa’bile say yürüttüğünü belirtti.

“Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik”

Dünyanın değişik yerlerindeki doğal güzellikleri başlamak amacıyla seyahate başladıklarını aktaran Sommer, şöyle konuştu:

“Türkiye’dahi 2 ay geçirdik ve burada çok fazla biyoçeşitlilik gördük. Tam hayatlarını doğayı korumaya adamış bir nice insanla görüştük. Şu zaman 6 aylık seyahatimizin sonunda Munzur Vadisi Milli Parkı’ndayız. Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik. Şimdiye kadar bulunduğumuz arz balaban milli parktı. Rehberler bize endemik bitkileri ve yaban keçilerini gösterdi. Rakımla birlikte manzaranın ne büyüklüğünde değiştiğini gördük.”

Sommer, sonbaharın gelişiyle Munzur Vadisi Milli Parkı’nda renk değiştiren ağaçların güzelliğinden haddinden fazla etkilediğini anlattı.