Cumhur Reisi Erdoğan Cumhuriyet Altını tarihinin bildirme balaban içtimai basamak projesi lansman töreninde konuştu: (1)

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet tarihinin sunma nazik sosyal konut projesiyle amaçlarının, önce adım konutlarını maksimal 2 yıl zarfında bitirip adalet sahiplerine salmak olduğunu belirterek, “Başvuruları erte itibarıyla başlayacak ve teşrinievvel sonuna kadar sürecek sosyal hane projesinin ilk temelini yılbaşında atıyoruz.” dedi.

Erdoğan, Beştepe Kavim Kurultay ve Firez Merkezi’nde düzenlenen Cumhuriyet Altını tarihinin yer şişman toplumsal ev projesinin lansman töreninde tıpkısı istişare yaptı.

Tarihin yeryüzü iri içtimai ev kampanyasına önderlik eden Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile TOKİ’yi tebrik eden Erdoğan, sürece ulama verecek herkese teşekkürname etti, vatandaşların evleri, arsaları ve hareket yerlerinin şimdiden şiddetli olmasını diledi.

Cumhur Reisi Erdoğan, güzeşte 20 yılda ülkeyi her alanda olduğu gibi basamak üretiminde dahi yüzyıllık hizmetlerle, eserlerle projelerle buluşturduklarını söyleyen Erdoğan, TOKİ yoluyla tek ülkenin tayf birlikte edemeyeceği bir atılımla yüzdelik 90’ı sosyal ev almak için tam 1 milyon 170 bin bölük mensur ettiklerini anlatım etti.

Ülkeye, çağın kül ihtiyaçlarıyla donatılmış dev hastaneler, on binlerce gelişim yeri, binlerce kamu binası, Avrupa standartlarının dahi üstünde stadyumlar, her kesimden adam için yüzlerce toplumsal ve kültürel organizasyon kazandırdıklarını belirten Erdoğan, şehri şehir eden bildirme makro unsurlar olan doğal, tarihi ve kültürel mirası korumaya hususi önem verdiklerini belirtti.

Erdoğan, kendilerini maziyle buluşturan, efdal mimari değer taşıyan evleri, dükkanları meydanları yeryüzü tehlikesiz şekilde geleceğe taşıyacak adımlar attıklarını kaydetti.

“Sokak güzelleştirme, cephe restorasyon çalışmaları yürütüyoruz”

Halen 45 ilde, 80 tarihi meydanı kültürel değerlerine akıllıca namına baştan ülkeye kazandırdıklarını anlatan Erdoğan, şunları söyledi:

“Konya’bile Kullanılmamış Mevlana Meydanı ile tarihi yeniden gün yüzüne çıkarıyoruz. Edirne’dahi Mimar Sinan’ın emaneti Selimiye Camisi ve çevresini aynı bozuk günlerinde olduğu üzere baştan ayağa kaldırıyoruz. Bursa’dahi Ulu Cami’yi dahi içine düzlük tarihi çarşı ve hanlar bölgesini ihya ediyoruz. Selçuki şehri Bitlis’imizde köprülerimizi, hanlarımızı, medreselerimizi, meydanımızı içerisine aynı dahi millet bahçesi koyarak düzenliyoruz. Başkentimizin önceki şişko konut projesi olan Saraçoğlu Mahallesi’ni havuzu, parkları, yeşil alanları, abide ağaçları ve tarihi binalarıyla özgün ve yemyeşil tıpkısı hayat alanı yerine şehrimize kazandırıyoruz. Ayrımsız şekilde Ankara Hergelen Meydanı, Erzurum Tarihi Meydanı, Yozgat Çapanoğlu Camisi, Kastamonu Nasrullah Camisi çevresiyle, Zonguldak, Muş, Kütahya, Isparta, Bingöl, Afyonkarahisar ve Kayseri’birlikte yenileme projelerimizi tarihe vefa, geçmişe tevakki etmek anlayışıyla gece gündüz sürdürüyoruz. Bunun birlikte, Kızılcahamam Çarşısı’ndan Konya Alaaddin Caddesi’ne, Antakya Halas Caddesi’nden Trabzon Kaynak tarihi binalarına ve Beypazarı Sanatçılar Caddesi’ne büyüklüğünde yüzlerce sokakta güzelleştirme, cephe restorasyon çalışmaları yürütüyoruz.”

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan, milyonlarca fidanla desteklenen, yeşil alanlarıyla gençlerin tatil ve kıraat mekanları haline mevrut millet kıraathaneleri ile tekmil 455 ulus bahçesini bile derakap inşa ettiklerini aktardı.

Vatandaşlar vasıtasıyla sahiplenilen millet bahçelerinin, Türkiye’nin “Yeşile Hürmetli Kentçilik Vizyonu”nun örnekleri yerine uluslararası şehircilik ödüllerine müstahak görüldüğünü dile getiren Erdoğan, şunları kaydetti:

“Tamam bu çalışmalarla, TOKİ, yemeden içmeden yapı fail tıpkı çalım olmanın ötesine geçerek, Türkiye’nin ve dünyanın genişlik majör toplumsal bakım yapıları arasına girmiştir. Elbette bunlarla yetinmedik. 2012 yılında toplamda 6,5 milyon yapıyı içeren, tarihimizin genişlik büyük kentsel dönüşümünü başlattık. Elbette cemi bu büyük dönüşümün sahibi birlikte muhatabı birlikte yararlanıcısı üstelik milletimizin ta kendisidir. Zaman da sizlerin huzurunda, sosyal konut odaklı şehircilik atılımlarımıza bakir tıpkı halka elan eklemenin mutluluğu içindeyiz. Bilindiği gibi 2019 yılında, geçmiş 50 bin adetlik, arkası sıra 100 bin adetlik iki sosyal konut projesi başlatmıştık. Bütün söylediğimiz üzere, bizim ayartıcı kuvvetimiz millettir. Bu projelere, 81 ilimizin seçme köşesinden 2 milyonu aşkın vatandaşımızın başvurması, bizi daha nazik adımlara irsal etmiştir. Hem yapılacak hane sayısını artırmaya hem üstelik kampanyayı daima ağıl getirmeye değişmeyen verdik. İşte bu lansman töreniyle, ülkemizin seçme yerinde yüz binlerce eskimemiş sosyal konutun, hane arsasının ve aksiyon yerinin nesir sürecini başlatıyoruz. Başvuruları erte itibarıyla başlayacak ve ekim ayı sonuna kadar sürecek bu projelerin ilk temelini yılbaşında atıyoruz. Amacımız, önceki etap konutlarını maksimum 2 yıl içre bitirip doğruluk sahibi vatandaşlarımıza tasdik etmektir.”

Mahalle kültürü, komşuluk ilişkileri gözetilecek

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, projelerin, yatay mimarlık esasıyla, zemin pozitif 3, dayanaklık etmek fazlalık 4 veya dayanç artı 5 namına, depreme dayanıklı şekilde mensur edileceğini da aktardı. Erdoğan, “Projelerimizi, alelhusus mahalle kültürünü, komşuluk ilişkilerini gözetecek, yeşili bilge kılacak tıpkı tatlılıkla hayata geçiriyoruz. Seçkin şeyden önceki bu gerçeğin altını hele yemek istiyorum, bu kampanya, sayısı ve kalitesi bakımından dünyadaki yer şişman basamak yatırımını anlatım etmektedir. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına böyle küresel ve tarihi önemde tıpkısı kampanyayla girmekten kurum duyuyoruz.” diye konuştu.