Çıktıkları acun turunda 29 büyüklük gezen İngiliz çift Türkiye’ye hayran kaldı

Karavanları ile çıktıkları Dünya turunda 6 yılda 160 bin kilometre öğün giden İngiliz çift, eskimemiş durakları olan Türkiye’ye intihal olduklarını belirtirken, “Türkiye’de tanıştığımız dizge çokça cana yakındı, misafirperverliği şimdiye büyüklüğünde gittiğimiz ülkelere bakarak emsalsizdi” dedi.

İngiltere’de fotoğrafçılık ve televizyon sunuculuğu fail 29 yaşındaki Ego Fuery ile 27 yaşındaki Lucy Pinnell, üniversite yıllarındaki eş hayalleri olan dünya turu üzere 6 sene önceki yola daha çok. Yaklaşık 1 yıl harcayarak karavana çevirdikleri minibüsleri ile 6 yılda 160 bin kilometre kez eden gezici çift, 29 ülkeyi ziyaret etti. Müzakere ettikleri ülkelerde 50’den çok millî parkı müşahede fırsatı yakalayan çiftin, bu günlerdeki durağı ise Türkiye oldu. İstanbul, Bursa, Denizli ve Eskişehir’i müzakere eden İngiliz çift, doğu illerine akilane seyahatine devam ediyor. Gün Doğusu Anadolu Bölgesi’nde yapacakları gezinin ardından Gürcistan, Ermenistan, Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan ve Kırgızistan kabilinden ülkeleri konuşma edeceklerini tamlayan Ben ile Lucy, çektikleri fotoğraflar ve videolar ile kendilerine sürekli hatıralar bırakıyor.

“Son 6 yılda içinde 160 bin kilometre sefer intaç ettik”

Üniversiteden çıkışlı oldukları 2015 yılında aldıkları minibüslerini 1 almanak çabalama sonucu karavana dönüştürdükten bilahare 6 yılda 160 bin kilometre nöbet yaparak 29 ülkeyi gezdiklerini tamlayan Ben Fuery, “Karavanımızla Batı’dan Şark Avrupa’ya 29 ülkeyi gezdik. sıkça şehirleri ülfet etmiyoruz ama 50’den aşkın millî parkta bulunduk. Minibüsümüz bozuk bir İngiliz ara bulucu. Son 6 yılda zarfında 160 bin kilometre sefer itmam ettik. Minibüsümüzü 2015 yılında üniversiteden çıkışlı olduğumuzda aldık ve alay malay dünyayı gezmeye karar verdik. Aldığımızda tıpkısı minibüstü ama onu tekerlekli tıpkı eve kuşatmak amacıyla yaklaşık 1 sene harcadık. Işık ve videoteyp çalışmalarımız amacıyla ayrımsız araca sahip olmak istedik ve karavan bunun üzere kusursuz bire bir çevirici gibi göründü” dedi.

“Dünyanın değme yerinden insanların hikayelerini duymayı ve paylaşmayı seviyoruz”

Gittikleri ülkelerde domestik umum ile fasıla geçirerek hikayelerini dinlemeyi sevdiklerini tamlayan İngiliz koşa, “Seyahatlerimizde kip çokça komple maç yaşadığımız için yegâne aynı favori repertuvar tahsis etmek print. Gittiğimiz ülkelerde 40’tan çok katıksız kaplıcada yıkandık, ırak kırıcı köylerine yol yaptık, karda makine kullandık ve dinlenme kampı yaptık. Birçok ayrımlı evcil yemeği denedik. Kosova’dahi Bektaşi dervişleriyle tanıştık, Macaristan’da atlılarla gelişigüzel kaldık. Romanya’dahi Anlatı köylülerle partiler yaptık. Rustik alanlarda seyahat etmeyi, yerel halkla konuşmayı ve öz içmeyi, dünyanın rastgele yerinden insanların hikayelerini duymayı ve paylaşmayı seviyoruz. Seyahatlerimizi içtimai medya hesaplarımızda paylaştığımız işık ve videolarla kalıcı tutuyoruz” ifadelerini kullandı.

“Türkiye’ye aşırılmış olduk”

Türkiye’ye ilk kez hulul fırsatı bulduklarını belirten İngiliz koşa, gezip gördükleri yerler karşısında hayran kaldıklarını belirtti. İngiltere’de yapamayacakları aktiviteleri ve göremeyecekleri manzaraları Türkiye’de bulduklarını belirten Lucy Pinnell, “Bu bizim Türkiye’ye evvel gelişimiz. Kısaca 1 aydır Türkiye’deyiz ve ülkeye kova olduk. İstanbul’dan yola çıktık ve Bursa üzerinden Pamukkale’ye gittik. Oradan üstelik Eskişehir’e geldik. Şimdi Kapadokya’ya gideceğiz ve oradan da ülkenin doğusuna gitmeyi planlıyoruz. Türkiye’de tanıştığımız dizge çokça cana yakındı. Misafirperverliği şimdiye büyüklüğünde gittiğimiz ülkelere bakarak emsalsizdi. . Türkiye hele dağlar ve ormanlar kadar doğayı keşfetme özgürlüğünü çok sevdik. Çünkü bu Birleşik Krallık’ta yapamayacağımız bir husus. Burada keşfedilecek takatli çokça değişik görünüş var. Türk insanı hakeza domuzuna yerlere eş olduğu için çokça şanslı” diye niteleyerek konuştu.

“Türkiye’nin doğusuna vardığımızda Gürcistan, Ermenistan ve Azerbaycan’a gezi etmeyi planlıyoruz”

Türkiye’nin doğusundan başka ülkelere geçeceklerini tamlayan İngiliz gezgin çift, şu ifadeleri kullandı:

“Bu yolculukta İngiltere’den Ilımlı ve Gün Doğusu Avrupa’yı geçerek Türkiye’ye ulaştık ve Türkiye’nin doğusuna vardığımızda Gürcistan, Ermenistan ve Azerbaycan’a gezi etmeyi planlıyoruz. Kazakistan, Özbekistan ve Kırgızistan’ı bile geçirmek isteriz amma minibüsümüz çokça eski ve sorunları var. Bu yüzden hangi büyüklüğünde uzağa gidebileceğimizden tehlikesiz değiliz.” – ESKİŞEHİR